Stambeno zbrinjavanje građana čiji su objekti stradali u potresu

Ispis
Kreirano Petak, 23 Srpanj 2021

Petrinja1 cmpMinistarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine je objavilo Javni poziv za financiranje najamnine za stambeno zbrinjavanje osoba čije su nekretnine stradale u potresu na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije.

Prijaviti se mogu vlasnici obiteljskih kuća, stanova i zaštićeni najmoprimci, te srodnici  tih osoba u prvoj liniji, a koji su na dan 22. ožujka te 28. ili 29. prosinca 2020. godine, odnosno u vrijeme nastanka potresa, stanovali i imali prijavljeno prebivalište ili boravište u obiteljskim kućama, višestambenim zgradama i stambeno-poslovnim zgradama na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije koje su u preliminarnom pregledu zgrada označene kao N1 (neuporabljivo – zbog vanjskog utjecaja) i N2 (neuporabljivo – zbog oštećenja) te stoga nisu podobne za stanovanje. 

Mjera stambenog zbrinjavanja se odnosi na građane koji nemaju na raspolaganju drugi useljivi stambeni prostor u radijusu 20 kilometara od stradale nekretnine.

Najamnina za zamjenski stan financirat će se isključivo temeljem sklopljenih ugovora o najmu koji su prijavljeni Ministarstvu financija odnosno Poreznoj upravi.

Samcu se financira najam stana površine do 35 metara četvornih, te dodatnih deset metara četvornih po osobi i to po cijeni 70 kuna za metar četvorni.  

Najamnina se isplaćuje izravno na račun najmodavca.

Parametri za financiranje najma proizlaze iz sustava poticane stanogradnje. Mjera financiranja najma se primjenjuje najdulje do 17. lipnja 2022. godine, odnosno do obnove oštećene nekretnine, revizije stupnja oštećenja  ili pak eventualnog smještaja u stan u državnom vlasništvu.

Zahtjevi za odobravanje financiranja najamnine podnose se na propisanim obrascima zajedno sa pripadajućom dokumentacijom, neposredno ili putem pošte na adresu Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, Ulica Republike Austrije 20, 10 000 Zagreb.

Rok za podnošenje zahtjeva je 30. rujna 2021. godine.

Također, na Javni se poziv mogu, u roku od 30 dana, odazvati i vlasnici stanova na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije koji žele stanove u svom vlasništvu dati u najam osobama kojima je utvrđen status osobe kojoj će se financirati najamnina za zamjenski stan.  

Tekst Javnog poziva, Uputa o načinu provedbe Odluke Vlade RH, kao i potrebni obrasci za prijavu mogu se preuzeti putem sljedećih poveznica: 
 


Građani se u slučaju bilo kakvih pitanja mogu obratiti, svakim radnim danom od 8:30 do 12:30 sati, na telefon: 01/6448-900 ili putem e-pošte: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.">

Spomenimo i kako je Javni poziv raspisan temeljem Odluke o financiranju najamnine Vlade Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj 17/2165/21) i Upute Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine o načinu provedbe predmetne Odluke od 19. srpnja 2021. godine.  ​Sredstva za financiranje najamnina za zamjenske stanove prihvatljiv su trošak koji će Vlada Republike Hrvatske aplicirati na Fond solidarnosti Europske unije.

Ujedno, ovo je treći po redu poziv Ministarstva s tom namjenom. Prvi javni poziv raspisan je u svibnju 2020. godine a drugi 12. ožujka 2021. godine.

Dosad je za financiranje najamnine isplaćeno ukupno 15,3 milijuna kuna, od čega 11,1 milijuna kuna za sufinanciranje najma građanima i kućanstvima te 4,2 milijuna kuna za financiranje troškova smještaja u Hostelu Arena.